wtorek, 21 maja 2013

Mydło wszystko umyje nawet ręce i szyję

Czas kąpieli Emilki zazwyczaj wykorzystuję na zrobienie czegoś dla siebie. A to sobie nogi porządnie ogolę (a nie tylko z przodu, do kolan), a to napaćkam na styraną twarzyczkę jakichś cudownych specyfików (które nie wiedzieć czemu jeszcze nie sprawiły, że jestem młoda i piękna), a to strzelę sobie jakiś orientalny manicure (aktualnie za takowy uważam pomalowanie paznokci lakierem jakimkolwiek innym niż bezbarwny)  albo poczytam w spokoju artykuł w gazecie (to nic, że gazeta sprzed miesiąca) Córeńka w tym czasie siedzi w wannie i bawi się grzecznie kąpielowym asortymentem zabawek albo niegrzecznie wylewając wodę na podłogę, a jak się jej znudzi woła: "mama, myje!"
Wczoraj mnie zaskoczyła, bo wstała, wzięła do rączki mydło i zaczęła się sama myć, wymieniając na głos myte po kolei części ciała: 
- busia (buzia)
- noś (nos)
- usi (uszy)
- pupsia (pupcia)
- noni (nogi)
- sija (szyja)
- jece (ręce)
- tupta (stópka)
- pepe (pępek)
- busek (brzuszek)
- josy (włosy)
Strasznie mnie tym rozczuliła, bo znów uświadomiłam sobie, że to kolejny mały kroczek w nieuchronnej drodze ku jej samodzielności.

6 komentarzy:

  1. Slodziak! A jaki ma juz zasob slow! Bi z czesci ciala zna tylko "pupa" i "oko". ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka cwaniara :)
    Już niedługo zacznie myć się sama a Tobie wystarczy czasu nawet na orientalne wzorki na paznokciach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Slicznie mowi. Moja podobnie mawia na pępek a dokladnie PEPEK :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z takim złym wymawianiem (chociaż nagminnym przez dzieci) czyli nie wymawianie R,SI zamiast SZ chodzę do logopedy z Małgosią, oczywiście wszyscy się śmiali uważając,że każde dziecko tak mówi i to rzecz normalna,naturalna, zostałam pochwalona przez logopedów. Dzięki temu, ćwiczymy w domu a efekty są.
    pozdrawiam

    Agnieszka. Mama Gosi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam Ci tylko przypomnieć, że Emilka ma dopiero 22 miesiące. Raczej nie będę wymagała żeby potrafiła poprawnie wymówić traktor ;-)

      Usuń