czwartek, 2 sierpnia 2012

Pierwsze urodziny

Rok temu nie miałam pojęcia jak bardzo zmieni się moje życie, jak bardzo zmienię się ja sama. Nie wiedziałam, co znaczy być matką i jak trudna jest to rola. Nie zdawałam sobie sprawy z tego jak wielką odpowiedzialność bierze się na siebie dając życie nowemu człowiekowi. Nie miałam żadnego doświadczenia w opiekowaniu się kimś tak maleńkim i kruchym, a mimo to licząc czas między kolejnymi skurczami wiedziałam, że bardziej gotowa już nie będę. 
Minął rok, a ja wciąż potrafię zamknąć oczy i przywołać w pamięci obraz córeńki, kiedy zobaczyłam ją po raz pierwszy. Wciąż pamiętam tą maciupeńką istotkę, zwiniętą w kulkę, leżącą mi na piersi. Pamiętam, jak zdumiało mnie, że przystawiona do piersi od razu zaczęła ssać i jak uspakajała się kołysana w moich ramionach. Pamiętam z jakim przejęciem po raz pierwszy zmieniałam jej pieluchę i jak niezdarnie szło mi zawijanie jej w rożek. 
Dziś ta "mała kulka" stoi obok mnie na własnych nóżkach, małą łapką obraca mi głowę w swoim kierunku, szczerzy ząbki i opowiada niezwykłe historie w sobie tylko znanym języku. Zrobiłam bym dla niej wszystko. Robię. Żyję dla tych małych uśmiechów. I nawet kiedy po raz dziesiąty w ciągu dnia zbieram powyrzucany z szuflady skarpetki, sprzątam z podłogi w kuchni rozsypaną mąkę i nieustannie wyjmuję z małej buzi żute z wielkim zapałem papierki, nie przestaję się uśmiechać, bo przecież mam milion powodów do radości i ani jednego do smutku. Dziękuję, że jesteś, córeczko.
Nigdy nie będę idealną mamą. Jestem zaborcza, zachłanna, nadopiekuńcza, martwię się problemami na dziesięć lat w przód, ale każdego dnia motywujesz mnie do bycia lepszym człowiekiem. Po to tylko byś kiedyś mogła powiedzieć, że miałaś szczęśliwe dzieciństwo i nawet mając 20, 30, czy 40 lat wiedziała, że Twój dom rodzinny zawsze będzie najbezpieczniejszym miejscem na Ziemi, a moje ramiona, nawet stare i schorowane, zawsze znajdą w sobie siłę żeby Cię osłonić przed światem.

19 komentarzy:

  1. Wszytskiego najlepszego dla Emilci;)
    I dla dzielnej Mamy też bo to też Twoje wielkie świeto;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego Najlepszego dla Emilki! :) Niech rośnie zdrowo i chowa się szczęśliwie :)
    Rodzicom malutkiej też życzę wiele dobrego na co dzień, dużo radości, codziennie sporej dawki siły, cierpliwości, energii tak potrzebnych w byciu rodzicem. To tez Wasze święto :)
    Pamiętaj, nie trzeba być idealnym rodzicem, ważne żeby wychować fajnego i szczęśliwego człowieka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Emiko rosnij zdrowa,szczęsliwa,usmiechnięta, niech każde marzenia się spełniają i niech codziennie słoneczko świeci nad Tobą

    A Tobie kochana matko polko też życzę wszystkiego co naj bo to rownież Twoje święto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest niesamowite i ... trochę smutne jak czas szybko pędzi, jak dzieciaczki się zmieniają...
    Czytając Twojego bloga uważam, że jesteś NAPRAWDĘ bardzo dobrą i odpowiedzialną mamą. Na pewno Emilia ma szczęśliwe dzieciństwo! Świętujcie dzisiaj Wasze urodzinki w pięknych sukienkach ;) Roczek jest tylko jeden! Wszystkiego najlepszego Emilko!! Druga Agata

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najpiękniejszego z okazji 1 urodzinek!
    Samych pięknych słonecznych dni, jak ten dzisiejszy :)
    Anula (www.swiat-wg-anuli.bloog.pl)

    OdpowiedzUsuń
  6. 100 lat dla Emilki:*!!!!!!!!!Kochana to również Twoje wielkie święto:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego dla córeczki i mamusi....nieprzeciętnych dziewczyn!!!!!!!!!!!! Udanego, kolorowego, wesołego, szczęśliwego kolejnego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że Emilka ma już wszystko czego jej potrzeba :) Ma Ciebie i tatę :)
    Dołożę tylko zdrówka dla was wszystkich :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego Najlepszego dla Emilki! Niech rosnie zdrowo i codzien odkrywa piekny swiat!
    I gratulacje dla Ciebie Bajko! Pamietaj, ze nie ma rodzicow idealnych, sa tylko bardziej lub mniej kochajacy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego najpiękniejszego dla Emilki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Emilko, mnóstwa słodkości i cukierków przez cale Twoje maleńkie jeszcze życia, słodości i tych dosłownie i tych w przenośni!!
    Buziaki w dniu Pierwszych Urodzin !!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wysłałem życzenia rano mailem, ale jeszcze raz wszystkiego najlepszego dla małej solenizantki. Pewnie uśmiech dla bliskich ma dziś jeszcze wspanialszy ... Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  13. Emilko kochana, wszystkiego najlepszego! Dużo zdrówka i jeszcze więcej radości i słodyczy :) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdążyłam =)
    Ilekroć wchodzę do Ciebie na bloga to stwierdzam, że jeszcze tyle czasu minie zanim Majka dojdzie do tego etapu, a później Majka dochodzi do tego etapu a ja ze zdumieniem stwierdzam, że czas minął tak szybko.
    A dziś myślę sobie, że jeszcze niedawno Emilka była taka jak Maja teraz a już kończy rok =)
    Szalenie zdumiewające i chyba takie pozostanie już zawsze.
    To Wasze wspólne Święto Kochane, więc moc życzeń ślę w Waszym kierunku, byście zawsze doceniały te chwile razem.
    Ps. O której Emilka się urodziła (?)

    OdpowiedzUsuń
  15. 100 lat Emilko:)Dużo radości, rośnij zdrowo i bądź jeszcze większą pociechą dla rodziców:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Emilko życzę Ci dużo zdrówka i radości, niech uśmiech codziennie na Twej twarzyczce gości:)

    OdpowiedzUsuń
  17. W imieniu solenizantki, jak i własnym serdecznie dziękuję za wszystkie życzenia :-)

    OdpowiedzUsuń